OPIS PROJEKTU

 Wszyscy mamy w pamięci nie tak dawny czas  pandemii, izolacji i do dziś zmagamy się z jej skutkami. Dzięki środkom z Funduszy Europejskich spróbujemy  z jednej strony dać uczniom szansę  przemóc negatywne skutki pandemii, zdalnego nauczania , a z drugiej  jednocześnie wdrożyć i pogłębić nawyki związane ze zdrowym stylem życia, budowaniem odporności fizycznej i psychicznej. 

Nasz  kolejny projekt mobilności zrealizujemy ze szkołą Hugo Rosenthal Oberschule Niemczech.  Głównym jego celem będzie  promowanie zdrowego stylu życia w różnych aspektach i na różnych płaszczyznach oraz rozwijanie kompetencji językowych. 

 W projekcie bezpośrednio weźmie udział 20 uczniów i 4 nauczycieli, ale beneficjentami będzie cała społeczność szkolna. 

 Projekt opierać się  będzie na czterech filarach :

  •  Popraw swoje zdrowie poprzez dobre odżywianie; 

  •  Bądź aktywny na swój sposób. 

  •  Dbaj o dobre samopoczucie i relaks.

  •  Unikaj zagrożeń.

Chcemy pokazać  uczniom,  rodzicom oraz społeczności lokalnej istotę i korzyści płynące ze zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej w naszym życiu, wdrożyć nawyki  pozwalające uniknąć  zachorowania na choroby cywilizacyjne takie jak cukrzyca, nadwaga, rak, oraz uzależnienia  nie tylko od internetu  oraz  zapobiec uzależnieniom.  Udział w projekcie wyposaży uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania wyborów dla poprawy własnego zdrowia oraz tworzenia zdrowego i bezpiecznego środowiska, a także pobudzi ich kreatywność i przedsiębiorczość. Uczniowie  wzbogacą także  swoje doświadczenia mędzykulturowe, poznając bliżej kulturę  Niemiec. 

W ramach przygotowania do mobilności ( w  naszej szkole )

 Uczniowie wezmą udział w 

  • 30 godzinnych dodatkowych i darmowych  zajęciach z języka angielskiego i niemieckiego, podczas których ćwiczyć będą stosowanie języka w różnych sytuacjach np.poznanie nowej osoby, zamawianie posiłku, robienie zakupów, sytuacje w hotelu, a także słownictwo dotyczące profilaktyki, odżywiania, aktywności fizycznej i zdrowia.  W trakcie zajęć będą korzystać z interaktywnych aplikacji  wspomagających proces uczenia się takich jak  quiziz, quizlet, wordwall, learningapps i kahoot oraz platformy instaling.

  • Na zajęciach z psychologiem  będą określać swoje mocne strony, dzielić się problemami związanymi z pracą w grupie, uczyć się  radzenia sobie ze stresem zwłaszcza w nowej sytuacji oraz planowania i strategii realizacji osobistych celów.  Nauczą się skutecznie odmawiać alkoholu i innych używek.

  • Podzieleni na grupy, przygotują prezentacje na temat naszej szkoły, miasta i Polski, z uwzględnieniem tradycyjnej kuchni,  ulubionych dyscyplin sportu i miejsc do aktywności fizycznej, które zaprezentują pierwszego dnia mobilności w szkole niemieckiej. 

  • Będą uczestniczyć w krótkim kursie pierwszej pomocy. 

  • Odwiedzą  edukacyjny przypasieczny  ogród  permakulturowy. Poznają zalety  ekologicznej uprawy warzyw oraz  właściwości lecznicze i odżywcze produktów pszczelich. 

  • Wezmą udział w zajęciach z nauczycielem w-f z którym przygotują  zestaw gier podwórkowych. 



W trakcie mobilności ( w szkole niemieckiej) :

Poznają okolice miasta Hohen Neuendorf, Poczdam i wybrane zabytki Berlina. Poszerzą  swoje doświadczenia międzykulturowe, poznając bliżej geografię i kulturę  Niemiec. Doświadczą  wpływu  kontaktu ze sztuką, piękna architektury  na samopoczucie. 

Podczas zajęć z dietetykiem wspólnie z rówieśnikami z Niemiec będą układać piramidę żywienia oraz planować zdrowy jadłospis dla nastolatka z uwzględnieniem produktów przyjaznych dla mikrobiomu. 

Wspólnie z kolegami z Niemiec zaplanują i wykonają cyfrową książkę kucharską “Śniadanie daje moc”. Podczas warsztatów kulinarnych przygotują  pełnowartościowe potrawy  na początek dnia .

Przeanalizują  pochodzenie produktów, z których będą przygotowywać posiłki przy pomocy kalkuatora na stronie www.foodmiles.com określą tzw. foodmiles  i ślad węglowy związany z transportem w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju i Europejskiego Zielonego Ładu. 

Odwiedzą lokalne gospodarstwo  ekologiczne ( plantacja truskawk)  oraz pasiekę. Porównają doświadczenia z podobnej wycieczki w Polsce. 

W ramach modułu “Dbaj o dobre samopoczucie i relaks”  wezmą udział w warsztatach artystycznych, muzycznych i plastycznych. . Zrelaksują się i  będą rozwijać swoją kreatywność podczas zajęć plastycznych  i muzycznych. Skorzystają z relaksującego pobytu w parku ze specjlaną ścieżką sensoryczną. 

Moduł dotyczący wpływu aktywności fizycznej na nasze zdrowie zawierać będzie zajęcia sportowe, podczas których uczniowie nauczą się nawzajem  różnego rodzaju sportowych gier podwórkowych. Każdego dnia będą brali udział w zajęciach  rekreacyjnych o charakterze ruchowym w naturalnym otoczeniu

Po powrocie uczniowie zorganizują szkolną kampanię na rzecz zdrowego trybu życia i  zaproponują  rówieśnikom ciekawe, aktywne sposoby spędzania wolnego czasu.  

Projekt rozbudzi ciekawość poznawczą i zainteresowania, będzie bodźcem do rozwoju wielu kompetencji kluczowych. Uczniowie poszerzą własne horyzonty i docenią nie tylko na styl życia, ale również znaczenie współpracy w zespole. Poznają kulturę  i dziedzictwo kulturowe Niemiec.

Nauczyciele będą mieli możliwość porównać swoje metody nauczania z nauczycielami niemieckiej szkoły, a uczestnicząc w zajęciach pozyskają nowe  narzędzia do prowadzenia zajęć. Po powrocie podzielą się  spostrzeżeniami z Radą Pedagogiczną i Rodzicami. .


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szkolny tydzień Zdrowia