Wszyscy mamy w pamięci nie tak dawny czas pandemii, izolacji i do dziś zmagamy się z jej skutkami. Dzięki środkom z Funduszy Europejskich spróbujemy z jednej strony dać uczniom szansę przemóc negatywne skutki pandemii, zdalnego nauczania , a z drugiej jednocześnie wdrożyć i pogłębić nawyki związane ze zdrowym stylem życia, budowaniem odporności fizycznej i psychicznej.
Nasz kolejny projekt mobilności zrealizujemy ze szkołą Hugo Rosenthal Oberschule Niemczech. Głównym jego celem będzie promowanie zdrowego stylu życia w różnych aspektach i na różnych płaszczyznach oraz rozwijanie kompetencji językowych.
W projekcie bezpośrednio weźmie udział 20 uczniów i 4 nauczycieli, ale beneficjentami będzie cała społeczność szkolna.
Projekt opierać się będzie na czterech filarach :
Popraw swoje zdrowie poprzez dobre odżywianie;
Bądź aktywny na swój sposób.
Dbaj o dobre samopoczucie i relaks.
Unikaj zagrożeń.
Chcemy pokazać uczniom, rodzicom oraz społeczności lokalnej istotę i korzyści płynące ze zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej w naszym życiu, wdrożyć nawyki pozwalające uniknąć zachorowania na choroby cywilizacyjne takie jak cukrzyca, nadwaga, rak, oraz uzależnienia nie tylko od internetu oraz zapobiec uzależnieniom. Udział w projekcie wyposaży uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania wyborów dla poprawy własnego zdrowia oraz tworzenia zdrowego i bezpiecznego środowiska, a także pobudzi ich kreatywność i przedsiębiorczość. Uczniowie wzbogacą także swoje doświadczenia mędzykulturowe, poznając bliżej kulturę Niemiec.
W ramach przygotowania do mobilności ( w naszej szkole )
Uczniowie wezmą udział w
30 godzinnych dodatkowych i darmowych zajęciach z języka angielskiego i niemieckiego, podczas których ćwiczyć będą stosowanie języka w różnych sytuacjach np.poznanie nowej osoby, zamawianie posiłku, robienie zakupów, sytuacje w hotelu, a także słownictwo dotyczące profilaktyki, odżywiania, aktywności fizycznej i zdrowia. W trakcie zajęć będą korzystać z interaktywnych aplikacji wspomagających proces uczenia się takich jak quiziz, quizlet, wordwall, learningapps i kahoot oraz platformy instaling.
Na zajęciach z psychologiem będą określać swoje mocne strony, dzielić się problemami związanymi z pracą w grupie, uczyć się radzenia sobie ze stresem zwłaszcza w nowej sytuacji oraz planowania i strategii realizacji osobistych celów. Nauczą się skutecznie odmawiać alkoholu i innych używek.
Podzieleni na grupy, przygotują prezentacje na temat naszej szkoły, miasta i Polski, z uwzględnieniem tradycyjnej kuchni, ulubionych dyscyplin sportu i miejsc do aktywności fizycznej, które zaprezentują pierwszego dnia mobilności w szkole niemieckiej.
Będą uczestniczyć w krótkim kursie pierwszej pomocy.
Odwiedzą edukacyjny przypasieczny ogród permakulturowy. Poznają zalety ekologicznej uprawy warzyw oraz właściwości lecznicze i odżywcze produktów pszczelich.
Wezmą udział w zajęciach z nauczycielem w-f z którym przygotują zestaw gier podwórkowych.
W trakcie mobilności ( w szkole niemieckiej) :
Poznają okolice miasta Hohen Neuendorf, Poczdam i wybrane zabytki Berlina. Poszerzą swoje doświadczenia międzykulturowe, poznając bliżej geografię i kulturę Niemiec. Doświadczą wpływu kontaktu ze sztuką, piękna architektury na samopoczucie.
Podczas zajęć z dietetykiem wspólnie z rówieśnikami z Niemiec będą układać piramidę żywienia oraz planować zdrowy jadłospis dla nastolatka z uwzględnieniem produktów przyjaznych dla mikrobiomu.
Wspólnie z kolegami z Niemiec zaplanują i wykonają cyfrową książkę kucharską “Śniadanie daje moc”. Podczas warsztatów kulinarnych przygotują pełnowartościowe potrawy na początek dnia .
Przeanalizują pochodzenie produktów, z których będą przygotowywać posiłki przy pomocy kalkuatora na stronie www.foodmiles.com określą tzw. foodmiles i ślad węglowy związany z transportem w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju i Europejskiego Zielonego Ładu.
Odwiedzą lokalne gospodarstwo ekologiczne ( plantacja truskawk) oraz pasiekę. Porównają doświadczenia z podobnej wycieczki w Polsce.
W ramach modułu “Dbaj o dobre samopoczucie i relaks” wezmą udział w warsztatach artystycznych, muzycznych i plastycznych. . Zrelaksują się i będą rozwijać swoją kreatywność podczas zajęć plastycznych i muzycznych. Skorzystają z relaksującego pobytu w parku ze specjlaną ścieżką sensoryczną.
Moduł dotyczący wpływu aktywności fizycznej na nasze zdrowie zawierać będzie zajęcia sportowe, podczas których uczniowie nauczą się nawzajem różnego rodzaju sportowych gier podwórkowych. Każdego dnia będą brali udział w zajęciach rekreacyjnych o charakterze ruchowym w naturalnym otoczeniu
Po powrocie uczniowie zorganizują szkolną kampanię na rzecz zdrowego trybu życia i zaproponują rówieśnikom ciekawe, aktywne sposoby spędzania wolnego czasu.
Projekt rozbudzi ciekawość poznawczą i zainteresowania, będzie bodźcem do rozwoju wielu kompetencji kluczowych. Uczniowie poszerzą własne horyzonty i docenią nie tylko na styl życia, ale również znaczenie współpracy w zespole. Poznają kulturę i dziedzictwo kulturowe Niemiec.
Nauczyciele będą mieli możliwość porównać swoje metody nauczania z nauczycielami niemieckiej szkoły, a uczestnicząc w zajęciach pozyskają nowe narzędzia do prowadzenia zajęć. Po powrocie podzielą się spostrzeżeniami z Radą Pedagogiczną i Rodzicami. .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz